Kleurhengelen
Speluitleg: met de hengel vist u zo snel mogelijk de pionnen op en plaatst deze in de kwart cirkel van de eigen kleur.
Afmeting: 80x80x7 cm.
Afmeting: 80x80x7 cm.
Wielbak
Speluitleg: begin op het vlakke gedeelte voor nummer 1 te rollen. Het is de bedoeling dat het wiel zo ver mogelijk doorrolt maar ook weer niet te ver.
Kruisboogschieten
Speluitleg: probeer met behulp van de kruisboog de pijltjes op het bord te schieten.
Afmeting: 60x35x170 cm.
Afmeting: 60x35x170 cm.
Sjoelsteenschieten
Speluitleg: 2 spelers moeten tegelijkertijd proberen hun schijven naar de andere kant te schieten m.b.v. het elastiek.
Afmeting: 120x60x6 cm.
Afmeting: 120x60x6 cm.
Kazenspel
Speluitleg: probeer de bal zo hoog mogelijk tussen de gaten door te manouvreren. Men begint op 1, dan op 2 en vervolgens op 3.
Afmeting: 125x65x50 cm.
Afmeting: 125x65x50 cm.
Kat en muis
Speluitleg: de ene speler laat het balletje in de koker vallen en de andere speler moet het balletje vangen.
Afmeting: 85x30x70 cm.
Afmeting: 85x30x70 cm.
Koninginnespel
Speluitleg: met behulp van het touwtje kunt u het tolletje in beweging brengen zodat deze zoveel mogelijk kegels omver kan werpen.
Afmeting: 68x40x10 cm.
Afmeting: 68x40x10 cm.
Mega jenga
Speluitleg: pak om de beurt een blok uit de toren en plaats deze vervolgens weer bovenop de toren en zorg ervoor dat de toren zolang mogelijk blijft staan.
Afmeting:
Afmeting:
Biertol
Speluitleg: u legt de 6 houten balletjes midden in het spel. Met de tol brengt u de balletjes aan het rollen zodat ze in een holletje of gaatje vallen.
Afmeting: 20x20x3 cm.
Afmeting: 20x20x3 cm.
Boter kaas en eieren
Speluitleg: probeer om horizontaal, verticaal of diagonaal 3 op een rij te krijgen.
Afmeting: 40x24x6 cm.
Afmeting: 40x24x6 cm.
Keer maar om
Speluitleg: het spel wordt gespeeld met 2 dobbelstenen. Het aantal ogen dat men gooit slaat men om op het speelbord.
Afmeting: 30x20x4 cm.
Afmeting: 30x20x4 cm.
Sjoelbak
Speluitleg: probeer zoveel mogelijk schijven in de verschillende vakken te sjoelen.
Afmeting: 200x41x5 cm.
Afmeting: 200x41x5 cm.
Slingerbak
Speluitleg: gooi de kegel met een boog van u af, zodat de kogel op de terugweg de kegels om zal stoten.
Afmeting: 40x60x60 cm.
Afmeting: 40x60x60 cm.
Rolbaan
Speluitleg: probeer zoveel mogelijk schijven in de verschillende vakken te rollen.
Afmeting: 140x44x10 cm.
Afmeting: 140x44x10 cm.
Kegelbaan
Speluitleg: de speler rolt de bal vanuit de startpositie richting de kegels. De kegels die zijn omgegooid worden na de worp verwijderd.
Afmeting: 200x60x10 cm.
Afmeting: 200x60x10 cm.
Biljart met net
Speluitleg: men moet proberen om in 10 beurten de bal met de biljartkeu in het netje te schieten.
Afmeting: 200x64x9 cm.
Afmeting: 200x64x9 cm.
Hoedje wip
Speluitleg: probeer de shuttles via de wip in de holes te krijgen.
Afmeting: 120x60x8 cm.
Afmeting: 120x60x8 cm.
Slinger de slanger
Speluitleg: leg de bal bij het wieltje op de slingerplank en probeer d.m.v. het draaien aan het wiel de bal zover mogelijk naar achter te spelen.
Afmeting:120x40x8 cm.
Afmeting:120x40x8 cm.
Schijvenspel
Speluitleg: het is de bedoeling dat men in 3 beurten alle schijven door de poortjes heen rollen.
Afmeting:99x34x26 cm.
Afmeting:99x34x26 cm.
Knikkerbaan
Speluitleg: men probeert de knikkers over het plankje zover mogelijk naar achter te laten rollen, hoe verder naar achter, hoe meer punten u kunt halen.
Afmeting: 140x24x6 cm.
Afmeting: 140x24x6 cm.
Haakse Sjoelbak
speluitleg: net als bij een gewone sjoelbak, in elk vak 1 schijf 20 punten, in elk vak 2 schijven 40 punten, enzovoort. Voor de overige schijven telt u het aantal punten van het vak.
Afmeting: 180x80x7 cm.
Afmeting: 180x80x7 cm.
Retoursjoelbak
speluitleg: de sjoelschijf moet vanaf de zwarte lijn naast de puntenvakjes geschoven worden. Via de rubberband komt de sjoelschijf weer retour in of bij de vakjes.
Afmeting: 120x80x6 cm.
Afmeting: 120x80x6 cm.
Paardenrenspel
Zet per persoon een paard op de startpositie. Zet, met de dobbelsteen het aantal gegooide ogen, het paard vooruit om de beurt. Spreek met elkaar af hoeveel rondjes er met de paarden gelopen wordt. Degene die het eerst weer bij start is heeft gewonnen en krijgt 10 punten, tweede plaats 5 punten, derde plaats 3 punten en de laatste 0 punten.
Vier op een rij
Elke speler gooit om de beurt een schijf van zijn/haar kleur in het spel en probeert 4 schijven op een rij te krijgen.
Horizontaal, verticaal of diagonaal
Spiegelkast
Volg gedurende 3 minuten met een viltstift het doolhof zonder de lijntjes te raken door in de spiegel te kijken. Raakt u een lijntje, dan moet u opnieuw beginnen.
Heeft u heel het parcours binnen de aangegeven tijd af, dan behaalt u 10 punten. Bent u niet tot het eind gekomen, dan behaalt u geen punten
Labyrint
Men speelt dit spel met minimaal 2 spelers. U stelt een speeltijd in van 3 minuten gelijk aan 10 punten.
De bal wordt op de stip gelegd en naar het midden van het labyrint gespeeld. Als u hiervoor nodig heeft 1 minuut en 10 seconden, staat dit gelijk aan 10 punten min 5 punten is 5 punten.
Biljartspel
Probeer met de biljartkeu, de ballen in een van de gaten te slaan.
Het aantal punten wordt aangegeven in de vakken. Elke speler krijgt 5 ballen.
Blikwerpen
Ga op een afstand van ca. 5 meter staan en probeer dan met de 3 ballen zoveel mogelijk blikken om te gooien. Elke speler mag 3 keer gooien en voor elk omgegooid blik krijgt men een punt.
Trekbiljart
Plaats de stokjes tegen elkaar en plaats de biljartbal achter in de bak op de stokjes. Door beide uitsteeksels naar voren te buigen, zal de bal rollen. Probeer de bal zo ver mogelijk te raken door te rollen. Laat de bal niet terug als hij begint te rollen zo snel mogelijk in een gat verdwijnt.
Hamertjesspel
Iedere speler neemt een hamertje in de hand om zijn doel te verdedigen. Leg de knikker op het hoogste punt en deze rolt dan naar beneden. Iedere speler probeert met zijn hamertje de knikker naar de andere speler te spelen door middel van het hamertje die onder de staaldraad door bewogen moet worden.
Balans
Zet de kubussen op de balans en ga dan zelf op de balans staan. Dan moet men de kubussen één voor één op het kleine tafeltje stapelen. Valt de opgebouwde toren om, dan is de beurt over en krijgt men geen punten.
Zijn er meerdere winnaars, dan kan men nogmaals spelen, maar dan tegen de tijd.